„Lietuvos Elektromobilių Asociacija dėkoja DELFI skaitytojams už aktyviai reiškiama nuomonę – mes, kaip ir dauguma Jūsų, tikime, kad elektromobiliai pasirodys ir Lietuvos keliuose per ateinančius keletą metų, o su laiku elektromobilių mūsų gatvėse vis daugės. Svarstome įvairius scenarijus – ne tik naujų elektromobilių prekyba, tačiau ir paprastų automobilių perdarymą į elektromobilius, kurie paspartintų šį transformacijos procesą. Didesnis elektromobilių kiekis leis ne tik sumažinti taršą, bet ir važinėti ekonomiškai bei įgyti nepriklausomybę nuo importuojamų dujų ir iškastinio kuro“, – sakė Lietuvos Elektromobilių Asociacijos (LEA) prezidentas Vaidotas Lašas.

DELFI skaitytojams buvo pasiūlyta įvertinti 5 darbus, kurie buvo atrinkti po LEA ir Vilniaus Dailės Akademijos (VDA) Kauno Dailės Fakulteto (KDF) parengtos studijos elektromobilių įkrovimo stotelių žymėjimui sukurti. Studentai kelio ženklus kūrė atlikdami kursinio darbo užduotį.

„Lietuvos Elektromobilių Asociacija, atsižvelgusi į DELFI skaitytojų nuomonę, kartu su autoriais ir Vilniaus Dailės Akademijos Kauno Dizaino Fakultetu pereis į antrąjį geriausių trijų kelio ženklų vystymo etapą. Dabar dirbsime siekiant kelio ženklų vizijas paversti į pagrindinius kelio ženklų tipus kurie vėliau galėtų būti naudojami keliuose, aikštelėse su galimybe įkrauti elektromobilį, nurodant galimybę pasikrauti elektromobilį pakelės kavinėse, ar net daugiabučių kiemuose. Pabaigus šias tris vizijas ir sukūrus ženklų simuliacijas vėl bus klausiama visuomenės nuomonės ir kartu su Susisiekimo ministerija dirbama prie kelio ženklų įteisinimo“, – sakė V. Lašas.

LEA tikisi, kad studijos metu sukurti kelio ženklai galėtų būti priimti ne tik mūsų šalyje, bet ir pasklisti po kaimynines valstybes.

DELFI primena, kad nors bandomieji elektromobilių įkrovimo stočių tinklai jau atsiranda įvairiuose didmiesčiuose, kol kas pasaulyje nėra vyraujančio standarto, kaip žymėti elektromobilių įkrovimo stoteles.

„Pasaulinė elektromobilių industrija vis dar yra vystymosi etape – vyksta įvairūs technologiniai bandymai, renkami geriausi įkrovimo būdai, baterijų technologijos. Naujausios technologijos ir elektromobiliai atsiranda įvairiose pasaulio vietose – elektromobilius kuria ne tik automobilių pramone pasižyminčios šalys – Vokietija, JAV, Japonija, bet ir automobilių pramonės istorijos neturinčios šalys – Pietų Afrikos Respublika, Indija, Kinija. Todėl pasaulyje elektromobilių žymėjimas vis dar yra labai priklausomas nuo vietinės rinkos žaidėjų, tai reiškia, kad ženklai dažniausiai ruošiami paskubomis, kai reikia pažymėti jau pastatytą pakrovimo stotelę, o plačiai paplitusio kokybiško ženklo pasaulyje vis dar nėra“, – teigė LEA prezidentas Vaidotas Lašas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)