Doc.dr. Saugirdas Pukalskas iš Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) pasakoja, kad 15 proc. dalis bioetanolio degaluose laikoma maža ir įtakos variklio darbui neturi. Visgi bioetanolis gali padidinti degalų sąnaudas.

„Spiritas yra mažiau šilumingas, dėl to padidėja degalų suvartojimas. Jei lygintume gryną bioetanolį su benzinu, sąnaudos padidėtų maždaug trečdaliu, o šiuo atveju – apie 3 proc.“, – dėstė daktaras.

Tam pritaria ir doc.dr. Linas Miknius iš Kauno technologijos universiteto (KTU) Cheminės technologijos fakulteto. „Šių degalų galia yra mažesnė, vadinasi ir sąnaudos bus didesnės“, – konstatuoja KTU docentas.

Mokslininkai teigia, kad nėra galutinai aišku, ar šiuos degalus galima naudoti naujuose automobiliuose, kurių gamintojai įprastai nurodo, kokie degalai yra tinkami. L.Mikniaus nuomone, degalai neabejotinai „įtiks“ varikliui, tačiau klaustukas kyla dėl kompiuterinės sistemos, kuri zonduoja į variklį tekančius degalus.

„Verslo žinios“ rašo, kad jau greitai Lietuvoje bus galima įsigyti degalus 98 E25, kuriuose bus 25 proc. etanolio ir 75 proc. benzino, tačiau kiek kainuos šių degalų litras, dar neskelbiama.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją