Pagal naująjį sandėrį, antrasis pasaulyje pagal dydį prabangių automobilių gamintojas „Daimler“ pasidalins technologijomis su BYD kompanija, tikintis laiku pristatyti rinkai naują elektromobilį. Nesunku numatyti, kodėl šis sandoris sujudino finansininkus. Elektromobiliai šiuo metu užima mažiau nei 2 proc. pasaulinės automobilių rinkos, tuo tarpu „LimeStreet Capital“ generalinis direktorius Steve'as Bartropas teigia, kad „investuotojai gali neįvertinti augimo potencialo“.

Investuotojams atsiveria galimybės dviejose svarbiausiose srityse – tai vario ir ličio pramonė. Elektromobilių plėtra gali sumažinti naftos vartojimą, o tai reikštų „sveikesnį“ JAV prekybos balansą, mažesnį poveikį globalioms naftos kainoms ir potencialiai mažesnį visuotinį atšilimą.

Investuotojams elektromobiliai žada vario suvartojimo augimą. Šiuo metu dauguma įprastų automobilių turi nuo 22 kg iki 28 kg vario bei vario lydinių, tuo tarpu elektromobiliuose bei hibridiniuose automobiliuose šis kiekis maždaug du kartus didesnis. Automobilių gamintojai visame pasaulyje sunaudoja nuo 50 mln. kg iki 55 mln. kg vario per metus. Planuojama, kad šis kiekis 2020 metais išaugs iki 70 mln.

Kaip smarkiai plėsis rinka? „Automobilių industrija planuoja 10 proc. skverbtį 2020 metais, tačiau mes laukiame, kad ji gali būti didesnė“, – teigė S.Bartropas.

Pirmasis serijinis elektromobilis „smogs“ JAV rinkai gruodžio mėn., kuomet bus pateiktas „Nissan Leaf“, penkiavietis vidutinės klasės šeimyninis elektromobilis, tarp akumuliatoriaus pakrovimų galintis nuvažiuoti 150 km atstumą.

Beveik tuo pačiu metu „General Motors“ pristatys hibridinį „Chevrolet Volt“, kuris maitinamas elektros baterijomis galės nuvažiuoti 65 km, o pačioms baterijoms įkrauti (esant tokiam poreikiui) bus naudojamas nedidelis vidaus degimo variklis.

Iš hibridinių automobilių šiuo metu plačiausiai naudojamas hibridinis automobilis „Toyota Prius“, o nuo rugsėjo mėn. ribotos apimties prekybą elektromobiliais „MiEV“ pradės kompanija „Mitsubishi“. „Nissan“ planuoja pradėti prekybą „Leaf“ 2012 metais.