Pasak A.Toyoda, „Toyota Motor“ jau išgyveno tris pirmąsias stadijas: dėl sėkmingos veiklos atsiradusios puikybės, nedisciplinuoto tolimesnio augimo vaikymosi bei rizikos ir pavojų neigimo.

Anksčiau „Toyota Motor“ planavo pasiekti 10 mln. vnt. metinius pardavimus, bet šiais metais tikisi parduoti 7,3 mln. vnt. automobilių. Pernai Japonijos gamintojo pardavimų apimtys sudarė beveik 9 mln. vnt. A.Toyoda sutiko, kad gamintojas tapo pernelyg didelis ir labai nutolo nuo savo pirkėjų.

Kita rimta grėsme A.Toyoda įvardijo nepalankų dolerio ir jenos santykį, dėl kurio gauti pelno iš pagrindinės veiklos tapo itin sudėtinga. Vis dėlto vadovas patikino, kad „Toyota Motor“ neatsisako savo tikslo kaip galima greičiau pradėti dirbti pelningai, nors šiais finansiniais metais planuojamas 18 proc. pardavimų smukimas. Dėl to gamintojas neišnaudos apie 30 proc. savo gamybinių pajėgumų.

A.Toyoda prie „Toyota Motor“ vairo stojo birželio mėnesį, kuomet didžiausias pasaulio automobilių gamintojas dėl smarkaus rinkos smukimo išgyveno labai sunkų etapą. „Toyota Motor“ prognozuoja, kad šiais finansiniais metais motininės bendrovės veiklos nuostoliai sudarys 600 mlrd. jenų (16 mlrd. Lt), o visos grupės veiklos nuostolis sudarys apie 750 mlrd. jenų (20 mlrd. Lt) darant prielaidą, kad vienas doleris kainuos 92 jenas (2,41 Lt).

Be pardavimų smukimo ir nepalankaus valiutų kurso šiandien „Toyota Motor“ užgriuvo ir daugiau rūpesčių: spalio pradžioje gamintojas paskelbė ketinąs JAV atšaukti 3,8 mln. „Toyota“ ir „Lexus“ automobilių, kuriuose netinkami pritvirtintas kilimėlis gali nuspausti akceleratoriaus pedalą. Manoma, kad dėl kilimėlio kaltės įvyko bent viena avarija, kurioje žuvo keturi žmonės. Tai didžiausias „Toyota Motor“ automobilių atšaukimas per visą istoriją. A.Toyoda pareiškė užuojautą dėl keturių žuvusiųjų ir apgailestavo, kad „Toyota“ bei „Lexus“ automobilius dėl jų saugumo pasirinkę pirkėjai dabar turi rūpesčių.

Gamintojas pažadėjo pakoreguoti akceleratoriaus pedalo formą, pakeisti originalius kilimėlius naujais, o kai kurių modelių atveju dar ir padidinti atstumą tarp greičio pedalo ir grindų bei sumontuoti sistemą, išjungiančią variklį kuomet vienu metu spaudžiami greičio ir stabdžių pedalai.

„Toyota Motor“ vadovui pastaruoju metu nuotaiką praskaidrinti gali nebent geri naujojo „Prius“ pardavimai. Itin didelio susidomėjimo šis modelis sulaukė Japonijoje, kur vyriausybė skatina gyventojus rinktis ekologiškus automobilius. A.Toyoda teigė, jog pasveikintų vyriausybės sprendimą pratęsti kovo mėnesį pasibaigsiančią naujų automobilių pirkimo skatinimo programą, tačiau pripažino, kad kliautis vien vyriausybės parama nėra labai apdairu.