„eco:Drive“ programa buvo pristatyta metų pradžioje. Tai italų „Fiat“ koncerno ir „Microsoft“ kompanijos bendro darbo vaisius. Ši programa veikia per automobiliuose esančią

„Blue&MeTM” sistemą.

Vairuojant tam tikrą laiką, automobilyje į USB atmintinę įrašomi duomenys, kuriuos vėliau „eco:Drive” išanalizuoja ir įvertina vairavimo techniką: kaip naudojamas akseleratorius, kaip perjungiamos pavaros, skaičiuojama, kiek į aplinką buvo išmesta kenksmingų medžiagų, sudeginta degalų.

Po 5 dienų (tiek laiko reikia sistemai apibendrinti vairavimo įpročius), programa pateikia ir konkrečius patarimus, kaip reikėtų keisti savo vairavimo stilių, kad būtų sunaudota mažiau degalų, o į aplinką patektų mažiau kenksmingų dujų.

Dalyvaujantys „eco:Drive“ programoje yra registruojami į virtualią „eco:Ville” bendruomenę, kuriai, „Fiat” duomenimis, šiuo metu priklauso daugiau nei 22,6 tūkst, vairuotojų. Teigiama, kad šių narių pastangomis į aplinką Europoje patenkantis CO2 kiekis jau sumažėjo daugiau nei 1,9 tūkst. tonų. Tokio energijos kiekio pakaktų daugiau nei 20 mėnesių apšviesti Ženevos dydžio miesto gatves.

Pirmasis „Fiat“ modelis, kuriam buvo adaptuota ši programa – „Fiat 500”. Šiuo metu „eco:Drive” programą jau galima naudoti ir vairuojant kitus „Fiat” modelius - „Grande Punto“, „Bravo“, „Croma” ir „Qubo”, turinčius savo komplektacijoje „Blue&MeTM” sistemą. Lietuvoje „Fiat 500“ versija su „Blue&MeTM” sistema kainuoja nuo 39,470 Lt, „Fiat Grande Punto“ – nuo 40,480 Lt, „Fiat Bravo“ – nuo 49,630 Lt.

Skaičiuojama, jog atsižvelgus į „eco:Drive“ programos patarimus, ekovairuotojai CO2 emisiją sumažina vidutiniškai 15 proc., o degalams per metus išleidžia 400-700 Lt mažiau.

Koks šios programos efektyvumas iš tiesų? Ar tai tikrai rimta sistema, ar tik žaisliukas? Kokie yra kompiuterinės programos patarimai? Ar jie išties naudingi? Į visus šiuos ir kitus klausimus, susijusius su „eco:Drive“ sistema bei ekovairavimu, bandys atsakyti „DELFI Auto“ eksperimentas, kurio pirmos dalies aprašymą skaitykite kitą savaitę.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją