„Audi Matrix LED“ technologijos žibintų bloką sudaro daug nedidelių savarankiškai veikiančių LED žibintų, kuriuos apšvietimą valdanti elektronika, priklausomai nuo eismo ir aplinkos apšvietimo sąlygų, gali jungti į įvairios konfigūracijos ir šviesos stiprumo segmentus. Tad priklausomai nuo aplinkybių kiekvienas žibintų bloke esantis LED šviesos šaltinis gali būti artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintu, posūkio signalu, avarine šviesa, dienos šviesos lempute ir net tam tikru būdu šviesti posūkio kryptimi. Patys šviesos šaltiniai pakankamai nedideli, todėl žibintų bloke montuojami nemažomis grupėmis, o jų šviesos spindulį sustiprina tinkamai parinktos formos reflektoriai. Reaguojant į apšvietimo sąlygas, jie gali būti įjungiami, išjungiami, pašviesinami, užtemdomi, jungiami į tuo pat ar skirtingu stiprumu šviečiančius įvairių konfigūracijų segmentus.

Greitai pasirodysiančio „Audi A8“ žibintų bloką sudarys 25 ilgu šviesos spinduliu pasižymintys LED diodai, sugrupuoti į 5 grupes – po 5 kiekvienam žibintų bloko reflektoriui. Žibintų įjungimo jungikliu pasirinkus automatinį apšvietimo režimą ir įjungus tolimąsias šviesas, automatinis režimas įsijungia važiuojant greitkeliais didesniu, kaip 30 km/val. greičiu ir didesniu, kaip 60 km/val. greičiu miesto gatvėmis.

Kai tik speciali vaizdo kamera užfiksuoja priešinga kryptimi besiartinantį kitą automobilį, „Audi Matrix LED“ žibintų sistema automatiškai užtemdo kai kuriuos ilgosiomis šviesomis šviečiančius LED diodus taip, kad į atvažiuojantį automobilį nukreipti diodai neakintų priešais atvažiuojančio vairuotojo, o to automobilio neapšviečiantys arba virš jo šviečiantys diodai šviečia pilnu pajėgumu. Automobiliams prasilenkus, akimirksniu įjungiami prigesinti diodai ir atstatomas ilgas ir šviesus vienalytis tolimųjų šviesų spindulys.

Kita naujovė – operatyvus pėsčiųjų įspėjimas. Automatinei sistemai užfiksavus pavojingoje zonoje priešais automobilį atsiradusį pėsčiąjį, 3 kartus stipriai sumirksi tuo metu silpniau šviečianti LED diodų grupė, įspėdama vairuotoją ir pėsčiąjį apie galimą pavojingą situaciją ir tiesiogine to žodžio prasme „išplėšia pėsčiąjį iš tamsos”. „Audi“ bendrovės saugaus eismo sistemų kūrimo inžinieriai įsitikinę, kad tokia papildoma šviesos signalizacija šalia garsinio signalo, pasyviosios saugos priemonių bei paties vairuotojo profesionalumo – puiki papildoma eismo saugos priemonė ir labai pasiteisins didėjant tokio tipo žibintų paplitimui.

Be to, užtemdant vienus žibintų bloko segmentus ir pastiprinant kitų spindulį, atsiranda galimybė efektyviai nukreipti šviesos spindulį posūkio kryptimi, nenaudojant pakreipiamų modulių. Tai itin supaprastina žibintų bloko konstrukciją, leidžia atsisakyti judančių dalių.

Akivaizdu, kad tokie išmanūs žibintai gali veikti tik kartu su ypač tiksliomis jutiklių bei valdymo sistemomis. Informaciją žibintų valdymo sistemai informaciją tiekia eismą priešais automobilį stebintys jutikliai, apie vairuotojo pasirinktą maršrutą informuoja MMI plus šeimynos navigacinė sistema, autopiloto bei vairo stiprintuvo sistemos, įvairūs vairavimo pagalbininkai.

Iš pradžių šie žibintai bus montuojami į prabangius aukštos klasės automobilius. Vėliau naujoviški „Audi Matrix LED“ šviesos šaltiniai bus diegiami ir į žemesnių klasių modelius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)