Tinkamas variklio pašildymas

Bet kokio vidaus degimo variklio geram veikimui reikalinga tam tikra temperatūra. Neįkaitusiam varikliui reikės maždaug 10 procentų daugiau kuro, nei įprastai. Būtina atsiminti, kad saugant variklio resursus ir transmisiją bei norint pasiekti tinkamą temperatūrą, reikia vengti papildomų apkrovų (sekite pagal prietaisų skydelyje esančią skalę). Stenkitės, kad per pirmąsias 10-15 minučių apsukos neviršytų daugiau nei 3000 žymos.

Visi varikliai geriau įkaista automobiliui judant, o ne jam stovint su įjungta laisva pavara ir teršiant aplinką. Transmisija sušyla tik automobiliui judant. Todėl užvedę automobilį ir nuvalę nuo jo sniegą – pirmyn į kelią!

Kuro sunaudojimas – pernelyg plati sąvoka. Žinoma, kiekvienas gamintojas nurodo automobilio sunaudojamų degalų vidurkį, tačiau realus kuro sudeginimas daugeliu atveju priklauso nuo vairavimo manieros ir automobilio važiavimo sąlygų.

Neskubėkite šildyti automobilio saloną

Akivaizdu, kad esant šalčiams, automobilio variklis kaista ilgiau. Dauguma automobilių vairuotojų, užvedę automobilį, įjungia visus įmanomus prietaisus. Suprantama, kad nuvalius nuo automobilio sniegą, norisi sėsti į šiltą automobilio saloną. Tačiau įjungta automobilio šildymo sistema neveikia taip, kaip turėtų, jei ji buvo įjungta, kol variklis dar neįkaito. Ji tik varinėja šaltą orą, apkrauna generatorių ir atima iš variklio šilumą, taip prailgindama jo įkaitimo laiką bei didindama kuro sąnaudas. Todėl verta apsiriboti sėdynių šildymu, o šildymo sistemą įjungti jau važiuojant automobiliui.

Kai vėl pilsite automobilio langų skystį, atkreipkite dėmesį į aušinimo skysčio lygį. Būtent dėl jo trūkumo salonas gali įšilti lėčiau, kai šildymo sistema yra papildomai apkrauta.

Neleiskite ratams praslysti!

Pasistenkite žiemą važinėti taip, kad automobilio ratai nepraslystų. Tiesa, kartais atrodo, jog tai neįmanoma, tačiau užtenka keletą dienų pasimokyti tai daryti ir galiausiai jums tai pavyks. Kai kuriuose automobiliuose yra „žieminis“ režimas, leidžiantis žymiai sklandžiau važiuoti užpustytais ar slidžiais keliais.

Jūsų automobiliui reikės mažiau kuro, jei jūs judėsite kelyje susidariusiomis vėžėmis. Prisiminkite, kad norint įveikti sniego krūvas bei kitokias kliūtis, reikia daugiau kuro.

Inercijos jėga

Žiemą labai svarbus yra vairuotojo gebėjimas teisingai išnaudoti inercijos jėgą. Venkite staigaus pagreitėjimo, kuris galiausiai pareikalaus ir staigesnio stabdymo. Grakštesnis važiavimas padės sutaupyti iki 15 procentų kuro.

Jei priešakyje matote sniego krūvą, kurią jūs turėsite įveikti, pasistenkite iš karto pasirinkti tokį judėjimo greitį, kad įveiktumėte ją vienu ypu. Kiek įmanoma, stenkitės stabdyti varikliu (pavyzdžiu, jei būtina sumažinti greitį nuo 70 iki 50 kilometrų per valandą).

Pripūskite padangas

Žiemą labai svarbus yra tinkamas slėgis padangose. Pripūtę padangas iki rekomenduojamo lygio, jūs ne tik saugiau važinėsite, bet ir sumažinsite kuro sąnaudas. Tad jei norite sutaupyti, stenkitės tikrinti padangų slėgį kartą per savaitę.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)