Nusileidus Åre/Östersund oro uoste netrunki pasijusti patekęs į tikrą žiemą. Vietiniai miesteliai garsėja slidinėjimo kurortais ir traukia žiemos pramogų gerbėjus. Iš oro uosto pajudėjus autobusu, dėmesį patraukia akinamai baltos pakelės. Galima spėti, kad čia keliai valomi nenaudojant druskų ir žvyro, nes švarios pakelės tiesiog šviečia. Nors ir palengva snyguriuoja, jokios pliurzos, kuri būdinga žiemai Lietuvoje, čia nematyti. Nesunku pastebėti ir tai, kad keliai blizga ledu, tačiau nepanašu, kad dėl to kažkas nerimautų. „Matyt be dygliuotų padangų čia – nė iš vietos“, – šmėsteli pirma mintis.

Paradoksalu, tačiau važiuojame į nedygliuotos „Goodyear“ padangos pristatymą, kuri, pasak gamintojų, yra tinkamiausias pasirinkimas ekstremalioms Šiaurės Europos žiemos sąlygoms.

„Goodyear“ teigimu, pagal „ActiveGrip“ technologiją sukurta „UltraGrip Ice+“ „gimė“ po dviejų metų intensyvaus darbo. Bene svarbiausia žinia, kurią pristatymo metu paskelbė „Goodyear“, yra ta, kad „UltraGrip Ice+“ padanga sukurta vairuotojams, važinėjantiems Suomijos, Švedijos, Norvegijos, Baltijos šalių ir Rusijos keliais, kur žiemos sąlygos yra itin atšiaurios.

Dvigubo gumos mišinio nauda

Kartu su kitomis technologijomis kuriant „Goodyear UltraGrip Ice+“ padangą panaudota „ActiveGrip“ technologija ypatinga dėl dvigubo dengiamojo gumos mišinio ir hibridinių įpjovų.

„Goodyear“ teigimu, dėl ekstremalaus arktinio šalčio gumos mišinys praranda elastingumą. Todėl „UltraGrip Ice+“ padangoms buvo sukurtas specialus žieminis protektoriaus gumos mišinys – vadinamasis „dvigubas dengiamasis gumos mišinys“. Tai naujas dviejų gumos mišinių tipų derinys, dėl kurio padangos savybės išlieka vienodai geros ir apledėjusiame ar apsnigtame kelyje, ir ant sausos kelio dangos, esant aukštesnei temperatūrai.

Dar viena „ActiveGrip“ technologijos ypatybė – hibridinės įpjovos, esančios kiekviename iš dviejų „UltraGrip Ice+“ gumos mišinio sluoksnių. Šios įpjovos – tai prizminių įpjovų viršutiniame gumos mišinio sluoksnyje ir zigzaginių įpjovų pagrindo gumos mišinio sluoksnyje derinys, specialiai sukurtas siekiant užtikrinti išilginį protektoriaus standumą per visą protektoriaus gylį. Taip išlaikomas itin geras sukibimas ant ledo ir sniego per visą padangos eksploatavimo laikotarpį.

„UltraGrip Ice+“ protektoriaus dizainas yra „V“ formos, su plačiais skersiniais grioveliais, kurie užtikrina gerą vandens bei pažliugusio sniego pašalinimą ir visiškai sumažina slydimo vandens sluoksniu tikimybę. Aštrūs protektoriaus elementai, pavadinti sukibimo su sniegu elementais (angl. „Snow Grasper“), suteikia geresnę trauką ir stabdymą ant sniego. Šios padangos sąlyčio su kelio paviršiumi plotas yra platus, todėl slėgis paskirstomas tolygiau, sąlytis su kelio paviršiumi yra geresnis, o rida – didesnė.

Didelis „UltraGrip Ice+“ protektoriaus gylis taip pat užtikrina geresnį atsparumą slydimui vandens sluoksniu ir geresnę trauką ant sniego bei ledo. Kintamas protektoriaus blokų kampas sumažina triukšmą, todėl su šiomis padangomis važiuojantis automobilis yra tylesnis ir komfortiškesnis.

Bandymai baigėsi pusnyje

„Goodyear“ padangų bandymus surengė nuo 2005 m. veikiančiame „Kall Auto Lodge“ vairavimo centre, kurio vienas iš įkurėjų buvo ralio lenktynių legenda Colinas McRae'us, tragiškai žuvęs 2007-iais. Čia nuolat įvairius bandymus atlieka tokios kompanijos kaip „Porsche“, „Bentley“, „Volkswagen“ ir kt.

Žurnalistams buvo leista įvairiomis sąlygomis palyginti identiškų charakteristikų automobilius su skirtingų gamintojų padangomis. Be „Goodyear UltraGrip Ice+“ bandymuose dalyvavo pagrindinių šios kompanijos konkurentų žiemos sezonui siūlomi produktai – „Michelin X-Ice Xi2“, „Continental VikingContact 5“ ir „Nokian Hakka R“.

Reikėtų iškart paminėti tai, kad jokie duomenys, kurie padėtų objektyviai įvertinti testo dalyvius, nebuvo renkami. Trumpai tariant, bandymai paremti „garbės žodžiu“, t.y. subjektyviu vertinimu.

Pirmas testo organizatorių išbandymas – trumpa žiemos ralio trasos imitacija ant mišraus sniego, žvyro ir ledo paviršiaus. Bandymams išrikiuoti keturi „Volkswagen Golf Plus“ automobiliai, „apauti“ skirtingų gamintojų žieminėmis padangomis. Su kiekvienu automobiliu apsukus po du trasos ratus, kaip stabiliausiai atlaikiusias išbandymą buvo galima išskirti „Nokian Hakka R“ ir „Goodyear UltraGrip Ice+“ padangas. Nuo lyderių kiek atsiliko „Continental VikingContact 5“, o lyginant su konkurentais, prasčiausiai pasirodė „Michelin X-Ice Xi2“.

Kitas organizatorių pasiūlytas išbandymas – pusvalandis pasivažinėjimo vietiniais keliais. Ledas, pustomas sniegas, prastas matomumas – tokiomis sąlygomis automobilio valdymas itin pasunkėja, tačiau su nedygliuotomis „UltraGrip Ice+“ padangomis švediški keliai ne tokie ir baisūs, kaip atrodė iš pirmo žvilgsnio.

Trečias padangų bandymų etapas – stabdymas ant ledo važiuojant „Volkswagen Golf“ automobiliu. Testo organizatoriai visų dalyvių prašė įjungus pastovaus greičio palaikymo funkciją įsibėgėti iki 40 km/val. ir ties linija kirsti per stabdžius. Taip buvo matuojamas stabdymo kelias. Kiekvieno dalyvio rezultatai nebuvo atskirai matuojami, tačiau bandymų organizatorių pateiktais duomenimis, šioje „rungtyje“ geriausiai pasirodė „UltraGrip Ice+“ (vidutinis 10-ies žurnalistų grupės stabdymo kelias važiuojant 38,29 km/val. greičiu – 29,02 m). Nuo šio rezultato nedaug atsiliko „Nokian Hakka R“ – 29,81 m, nors vidutinis greitis buvo ir didesnis (40,1 km/val.).

Paskutinė ir smagiausia padangų bandymo dalis laukė ant užšalusio ežero suformuotoje trasoje, kurios įveikimo principas buvo identiškas pirmajam išbandymui – su skirtingų gamintojų padangomis „apautu“ automobiliu įveikti du ratus. Reikia pripažinti, kad rezultatai buvo panašūs kaip ir pirmame bandymų etape – stabiliausiai ledu važiavo automobiliai su „Goodyear UltraGrip Ice+“ ir „Nokian Hakka R“ padangomis. Bene didžiausiu testo nusivylimu tapo „Michelin X-Ice Xi2“ padangos, kurių bandymas paskutinėje trasoje baigėsi pusnyje.

Įvertino ir nepriklausomų tyrimų organizacija

Naujosios „Goodyear UltraGrip Ice+“ padangos bandymus Švedijoje stebėjo ir nepriklausoma bandymų ir sertifikavimo organizacija „Test World“, kuri dar sausio mėnesį Suomijos ir Prancūzijos bandymų trasose atliko stabdymo bei valdymo ant šlapios dangos, važiavimo ratu ant šlapios dangos ir atsparumo slydimui vandens sluoksniu bandymus.

Suomijoje atliktais bandymais buvo įvertintos padangų savybės ant sniego ir ledo – išbandytas „Ford Focus 2.0“ automobilis su benzininiu varikliu ir sumontuotomis 205/55R16 94T dydžio padangomis. Prancūzijoje atliktais bandymais buvo įvertintos padangų savybės ant šlapios ir sausos dangos – išbandytas „Volksgwagen Golf 6 V2.0 TDI“ automobilis su 205/55R16 94T dydžio padangomis.

„Test World“ bandymų rezultatai parodė, kad šalyse, kuriose pasitaiko labai atšiaurios žiemos sąlygos, važinėjantiems klientams „UltraGrip Ice+“ padangos teikia šiuos pranašumus: „UltraGrip Ice+“ stabdymo atstumas yra 3 proc. trumpesnis nei pagrindinių konkurentų padangų; „UltraGrip Ice+“ padangos teikia 1 proc. daugiau traukos ir 3 proc. daugiau kontrolės, lyginant su pagrindiniais konkurentais; o bandymuose, kuriais buvo vertinamos „UltraGrip Ice+“ stabdymo ir valdymo šlapiame kelyje galimybės, buvo pasiektas 11 proc. trumpesnis stabdymo atstumas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)