Nupilkite nusistovėjusius degalus iš kuro filtro į švarų indą ir patikrinkite, ar nėra vandens. Jeigu jo yra, būtina kaip galima greičiau išpumpuoti iš bako degalus su vandeniu, prapūsti degalų sistemos žarnas suspaustu oru, pakeisti kuro filtrą.

Jeigu tai nutiko toli nuo dirbtuvių, tai kelyje būtina kartkartėmis sustoti ir nupilti nusistovėjusius degalus iš kuro filtro.

Patekus vandens į kuro siurblį, šio detalės labai greitai rūdija. Kuro siurblio ir purkštuvų mazgų tarpelis yra kelių mikronų, todėl patekus vandeniui dažnai užstringa ir lūžta kuro siurblio stūmoklis, užstringa purkštukų adatos. Ypač didelė šių gedimų tikimybė yra tada, kai automobilio variklis kurį laiką nedirba.

Jeigu atsirado pirmieji užstrigimo ir siurblio dozatoriaus ar purkštukų adatų judėjimo pažeidimų požymiai, būtina nedelsiant išardyti kuro siurblį ir purkštuvus, kruopščiai pašalinti atsiradusius korozijos židinius, poliruoti detalių paviršių, keisti labai surūdijusias detales.

Visa tai daryti rekomenduojama specializuotose dirbtuvėse, kuriose remontuojama kuro aparatūra.

Jeigu sumaišėte kurą

Jei įsipylus degalų dingo jūsų automobilio įprastinė trauka ir greitis, atsirado šviesūs dūmai – patikrinkite, ar per klaidą neįpylėte į baką benzino vietoj dyzelino.

Darbo metu kuro siurblys yra tepamas dyzeliniais degalais, todėl įpiltas benzinas ne tik nesudega variklio cilindruose, bet ir pašalina riebalus iš siurblio ir purkštuvų detalių, o tai lemia, kad siurblio ir purkštuvų detalių paviršius išdyla, ypač didelių kontaktinių įtempimų zonose.

Šiuolaikiniai turbodyzeliniai varikliai, kai yra tiesioginis įpurškimas, nepakenčia net mažiausio kiekio benzino.

Taip yra todėl, kad dyzelinis variklis turi itin jautrią įpurškimo sistemą. Priklausomai nuo įpilto benzino kiekio, kuro siurblys gali gana greitai sugesti.

Jei bake buvo likęs nedidelis dyzelinių degalų kiekis, o benzino įpilta daug, tai būtina kuo skubiau iš bako išpumpuoti arba išpilti mišinį, prapūsti degalų tiekimo žarnas suspaustu oru, pakeisti kuro filtrą ir pumpuoti kuro siurblį švariais dyzeliniais degalais – juos tiekti iš atskiro bakelio.

Jokiu būdu negalima nė akimirkai įjungti variklio – kiekviena sekundė didina nelaimės riziką.

Jei į baką pateko palyginti nedaug benzino ir jo santykis mišinyje neviršija 10 proc., galima pabandyti pagerinti degalų tepamąsias savybes – pripildyti pilną baką dyzeliniais degalais arba į mišinį įpilti specialių tepimą gerinančių priedų.

Nepanikuoti gali tik senų mašinų savininkai. Jos gali ramiai pakęsti net iki 25 proc. benzino priemaišų dyzeline.

Tik atlikus nurodytus veiksmus galima tikėtis, kad neatidumas leis išvengti neigiamų pasekmių ir nereikės taisyti siurblio ir purkštuvų, nes už remontą tektų nemažai mokėti.

Dyzelinas vietoj benzino

Tokios klaidos pasitaiko retai, nes dyzelinui pilti skirtas degalinių pistoletas dažnai netinka benzininių mašinų degalų bako kakleliui. Tačiau jei jau taip nutiko, nepanikuokite. Labiausiai nukentėti gali tik katalizatorius. Vis dėlto žinokite, kad net nedidelis kiekis (apie 5 proc.) dyzelino gali sutrikdyti variklio darbą ir net neleisti jo paleisti. Jeigu degalinėje apsirikote, nelaukite, kol automobilis, pavažiavęs kelis šimtus metrų, užges. Geriau iš karto nutempkite jį į remonto dirbtuves.

Taisymo procedūra: netinkamus degalus reikia išleisti, sistemą praskalauti benzinu ir, įpylus tinkamų degalų, leisti varikliui šiek tiek padirbti.