Pergalė Palangoje tapo puikia dovana vienam ekipos lenktynininkui Nerijui Dagiliui, kuris penktadienį šventė 39-ąjį gimtadienį. Kartu su juo nugalėtojų ekipai atstovavo pora metų jaunesnis brolis Nemunas bei Benediktas Vanagas.

Broliams Dagiliams tai – antroji pergalė 1000 km lenktynių istorijoje. Pirmąsyk jiems tą pavyko padaryti 2005 m. padedant Egidijui Dapšui. Tuometinė „Oktanas – Snaigė“ komanda važiavo „Porsche 996 GT3” automobiliu. B. Vanagas Palangoje nugalėjo pirmą kartą.

„General Financing – Autopaslauga“ komanda šiems metams pasirinko „Porsche 911 GT3 Cup S“, kuriame sumontuotas 3.6 l darbo tūrio variklis, išvystantis 440 AG bei 430 Nm.

Įtampa iki paskutinių ratų

Šiųmetės 1000 km lenktynės buvo kaip niekad atkaklios, o vienvaldžių favoritų praktiškai nebuvo. Lenktynių kvalifikaciją laimėjusi ir 0,7 sek. artimiausią varžovą aplenkusi „BarBar‘a – Bauer Team“ komanda su „Aquila SR1“ pirmavo tik pačioje lenktynių pradžioje. Galingas prototipas pradėjo gesti, o antrojoje dienos pusėje variklio skyriuje kilo nedidelis gaisras. Komanda operatyviai savo jėgomis užgesino automobilį, tačiau lenktynės jiems jau buvo baigtos.

Dėl pergalės liko kovoti trys pagrindiniai varžovai: „General Financing – Autopaslauga“ ekipa su „Porsche 911 GT3 Cup S“, „Mojo Lounge Racing by JR Motorsport“, lenktynėse naudojanti „BMW M3 Silhouette“, ir „Radical SR5“ vairuojanti GSR komanda. Pastariesiems lenktynės baigėsi labai panašiai kaip ir „Aquila“ prototipui – užsidegė bolido variklis ir sportininkams teko pasitraukti iš varžybų.

Tuo tarpu B. Vanago bei brolių Dagilių „Porsche“ pirmavo, bet jiems lengviau atsikvėpti neleido BMW komanda. Jai atstovaujantys Steve Vanbellingen, Ward Sluys ir Michael Verhagen nuolat važiavo labai greitai, apčiuopiamu atstumu nuo lenktynių lyderių.

Įnirtingai kovai papildomos intrigos įnešė jau tradicija tampantis Palangos 1000 km lenktynių lietus, kuris netikėtai prapliupo likus važiuoti geram trečdaliui distancijos. Šlapioje trasoje geriau jautėsi „General Financing – Autopaslauga“ komanda. Ji fiksavo greitesnius ratų įveikimo laikus nei belgai, kuriems be viso ko teko dažniau lankytis kuro papildymo zonoje. Tai jie turėjo daryti dėl galingesnio, tačiau daugiau kuro vartojančio variklio. Lenktynėms einant į pabaigą, o trasai džiūstant, „General Financing – Autopaslauga“ komanda kur kas anksčiau užsimontavo sausai dangai skirtas padangas ir tokiu būdu laimėjo dar daugiau brangių sekundžių prieš varžovus.

Belgams nelikus nieko kito tik spausti iš paskutiniųjų, jie padarė lemtingą klaidą. Išvažiuodamas į starto-finišo tiesiąją M. Verhagen suklydo ir atsitrenkė į apsauginius atitvarus. Nors prarasto laiko buvo viso labo pusė minutės, tai galutinai užgesino viltis pakartoti 2010 metų pasiekimą, kuomet jie kopė ant aukščiausio podiumo laiptelio.

Nors vizualiai „BMW M3 Silhouette“ automobilis buvo gan stipriai apgadintas, trasoje lenktynininkai juo demonstravo gan konkurencingus laikus ir sumažino deficitą iki mažiau nei 1 rato. Įtampai toliau augant, belgai apmaudžiai suklydo antrą kartą. Ironiška, tačiau incidentas įvyko toje pačioje vietoje, kada vis greitėjantis Nerijus Dagilis pradėjo minti belgams ant kulnų, siekdamas susigrąžinti prarastą ratą.

Įtampa pasiekė maksimumą, kada dėl saugos automobilio fazės lietuviai buvo priversti daryti keitimą. Taip nutiko todėl, kad N. Dagiliui nebeužteko 1 valandos ir 10 minučių finišuoti lenktynes. Todėl lenktynes finišavo ir pergalę pasiekė Nemunas Dagilis – lenktynininkas, kuris ir startavo varžybose.

1000 km lenktynių pirmasis dešimtukas bendroje įskaitoje:

1. „General Financing – Autopaslauga“ („GT Porsche 911 GT3 Cup S“)
2. „Mojo Lounge Racing by JR Motorsport“ („BMW M3 Silhouette“) – atsiliko 35 sek.
3. „Inter Rao Lietuva“ (BMW M3) – 13 ratų
4. „Technorama-Wellman“ („Honda Civic Type R“) – 18 ratų
5. „Liqui Moly Racing Team“ („BMW E90 edva“) – 25 ratai
6. „Daumantų-Hoptrans“ („Porsche 968 EBR“) – 30 ratų
7. „Kaukas“ („VW Golf“) – 31 ratas
8. „Turbožiedas-Gitana“ („BMW 325i“) – 34 ratai
9. PBS („Lexus IS-F“) – 41 ratas
10. „Banymotorsport“ („Alfa Romeo 156“) – 42 ratai

Komandų rezultatai pagal klases

Pozicija Numeris Komanda Automobilis Ratai Laikas Atsilikimas
A3000
1 15 Technorama-Wellman Honda Civic Type R 316 09:17:11.06
2 89 Turbo žiedas-Gitana BMW 325i 300 09:17:34.37 16 ratų
3 5 Alfa Romeo klubas Alfa Romeo GT Diavolo Rosso 291 09:17:23.70 25 ratai
4 22 222 VW New Beetle RSI 289 09:17:04.45 27 ratai
5 88 Automanai Honda Integra 268 09:16:39.85 48 ratai
6 50 RS Service Team Renault Clio V6 Trophy 254 09:17:26.76 62 ratai
A3000+
1 8 Liq Moly Racing Team Lithuania BMW E90 edva 309 09:17:23.12
2 33 Prie kavos - Boso Racing Team BMW M3 285 09:17:17.17 24 ratai
3 99 AEGN Engineering Subaru Impreza 276 09:18:47.36 33 ratai
4 19 Viptuning BMW E90 265 09:17:49.53 44 ratai
5 30 Techninis Projektas Racing Mitsubishi Lancer EVO 9 173 09:16:31.49 136 ratai
6 54 Autoverslas Audi A4 147 04:48:57.19 162 ratai
7 10 Macrofinance Racing Team BMW M3 145 08:23:17.78 164 ratai
8 72 Autochemija Team Nissan 350Z 102 05:43:30.43 207 ratai
D
1 9 Kaukas VW Golf 303 09:17:46.95
2 34 Banymotorsport Alfa Romeo 156 292 09:16:51.87 11 ratų
3 7 Tygelis EVO Performance Seat Leon 291 09:17:22.54 12 ratų
4 11 Sparti reklama Racing Team BMW 120d 277 09:16:53.51 26 ratai
5 47 Autoprizme Racing Alfa Romeo Mito 244 09:16:42.07 59 ratai
6 55 Egliana-Supergreitis BMW 120cd 227 09:17:09.55 76 ratai
7 27 Varovas Škoda Fabia 176 09:18:08.58 127 ratai
GT
1 1 General Financing-Autopaslauga Porsche 911 GT3 334 09:16:30.24
2 12 Inter RAO Lietuva BMW M3 321 09:17:20.17 13 ratų
3 96 PBS Lexus IS-F 293 09:17:45.40 41 ratas
4 45 BRUM BRUM Sport BMW M3 281 09:18:24.86 53 ratai
5 77 Premia BTL Racing BTL Supirkimas24.lt 272 09:18:01.74 62 ratai
X1
1 21 Mojo Lounge Racing BMW M3 Silhouette 334 09:17:05.60
2 68 Daumantu-Hoptrans Porsche 968 EBR 304 09:17:38.19 30 ratų
3 4 AutoABC-SGR VAZ 2104 253 09:17:30.29 81 ratas
4 36 Finance group - GSR GSR Radical - SR5 214 06:15:21.08 120 ratų
5 2 BarBará-Bauer Team Algirdai Aquila SR1 191 06:17:57.71 143 ratai
6 24 Pinigine.lt-e100 racing Spire GTR 160 05:09:09.44 174 ratai

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)