Pergalė Palangoje tapo puikia dovana vienam ekipos lenktynininkui Nerijui Dagiliui, kuris penktadienį šventė 39-ąjį gimtadienį. Kartu su juo nugalėtojų ekipai atstovavo pora metų jaunesnis brolis Nemunas bei Benediktas Vanagas.
Broliams Dagiliams tai – antroji pergalė 1000 km lenktynių istorijoje. Pirmąsyk jiems tą pavyko padaryti 2005 m. padedant Egidijui Dapšui. Tuometinė „Oktanas – Snaigė“ komanda važiavo „Porsche 996 GT3” automobiliu. B. Vanagas Palangoje nugalėjo pirmą kartą.
Įtampa iki paskutinių ratų
Šiųmetės 1000 km lenktynės buvo kaip niekad atkaklios, o vienvaldžių favoritų praktiškai nebuvo. Lenktynių kvalifikaciją laimėjusi ir 0,7 sek. artimiausią varžovą aplenkusi „BarBar‘a – Bauer Team“ komanda su „Aquila SR1“ pirmavo tik pačioje lenktynių pradžioje. Galingas prototipas pradėjo gesti, o antrojoje dienos pusėje variklio skyriuje kilo nedidelis gaisras. Komanda operatyviai savo jėgomis užgesino automobilį, tačiau lenktynės jiems jau buvo baigtos.
Dėl pergalės liko kovoti trys pagrindiniai varžovai: „General Financing – Autopaslauga“ ekipa su „Porsche 911 GT3 Cup S“, „Mojo Lounge Racing by JR Motorsport“, lenktynėse naudojanti „BMW M3 Silhouette“, ir „Radical SR5“ vairuojanti GSR komanda. Pastariesiems lenktynės baigėsi labai panašiai kaip ir „Aquila“ prototipui – užsidegė bolido variklis ir sportininkams teko pasitraukti iš varžybų.
Tuo tarpu B. Vanago bei brolių Dagilių „Porsche“ pirmavo, bet jiems lengviau atsikvėpti neleido BMW komanda. Jai atstovaujantys Steve Vanbellingen, Ward Sluys ir Michael Verhagen nuolat važiavo labai greitai, apčiuopiamu atstumu nuo lenktynių lyderių.
Įnirtingai kovai papildomos intrigos įnešė jau tradicija tampantis Palangos 1000 km lenktynių lietus, kuris netikėtai prapliupo likus važiuoti geram trečdaliui distancijos. Šlapioje trasoje geriau jautėsi „General Financing – Autopaslauga“ komanda. Ji fiksavo greitesnius ratų įveikimo laikus nei belgai, kuriems be viso ko teko dažniau lankytis kuro papildymo zonoje. Tai jie turėjo daryti dėl galingesnio, tačiau daugiau kuro vartojančio variklio. Lenktynėms einant į pabaigą, o trasai džiūstant, „General Financing – Autopaslauga“ komanda kur kas anksčiau užsimontavo sausai dangai skirtas padangas ir tokiu būdu laimėjo dar daugiau brangių sekundžių prieš varžovus.
Belgams nelikus nieko kito tik spausti iš paskutiniųjų, jie padarė lemtingą klaidą. Išvažiuodamas į starto-finišo tiesiąją M. Verhagen suklydo ir atsitrenkė į apsauginius atitvarus. Nors prarasto laiko buvo viso labo pusė minutės, tai galutinai užgesino viltis pakartoti 2010 metų pasiekimą, kuomet jie kopė ant aukščiausio podiumo laiptelio.
Nors vizualiai „BMW M3 Silhouette“ automobilis buvo gan stipriai apgadintas, trasoje lenktynininkai juo demonstravo gan konkurencingus laikus ir sumažino deficitą iki mažiau nei 1 rato. Įtampai toliau augant, belgai apmaudžiai suklydo antrą kartą. Ironiška, tačiau incidentas įvyko toje pačioje vietoje, kada vis greitėjantis Nerijus Dagilis pradėjo minti belgams ant kulnų, siekdamas susigrąžinti prarastą ratą.
Įtampa pasiekė maksimumą, kada dėl saugos automobilio fazės lietuviai buvo priversti daryti keitimą. Taip nutiko todėl, kad N. Dagiliui nebeužteko 1 valandos ir 10 minučių finišuoti lenktynes. Todėl lenktynes finišavo ir pergalę pasiekė Nemunas Dagilis – lenktynininkas, kuris ir startavo varžybose.
1000 km lenktynių pirmasis dešimtukas bendroje įskaitoje:
1. „General Financing – Autopaslauga“ („GT Porsche 911 GT3 Cup S“)
2. „Mojo Lounge Racing by JR Motorsport“ („BMW M3 Silhouette“) – atsiliko 35 sek.
3. „Inter Rao Lietuva“ (BMW M3) – 13 ratų
4. „Technorama-Wellman“ („Honda Civic Type R“) – 18 ratų
5. „Liqui Moly Racing Team“ („BMW E90 edva“) – 25 ratai
6. „Daumantų-Hoptrans“ („Porsche 968 EBR“) – 30 ratų
7. „Kaukas“ („VW Golf“) – 31 ratas
8. „Turbožiedas-Gitana“ („BMW 325i“) – 34 ratai
9. PBS („Lexus IS-F“) – 41 ratas
10. „Banymotorsport“ („Alfa Romeo 156“) – 42 ratai
Komandų rezultatai pagal klases
Pozicija | Numeris | Komanda | Automobilis | Ratai | Laikas | Atsilikimas |
A3000 | ||||||
1 | 15 | Technorama-Wellman | Honda Civic Type R | 316 | 09:17:11.06 | |
2 | 89 | Turbo žiedas-Gitana | BMW 325i | 300 | 09:17:34.37 | 16 ratų |
3 | 5 | Alfa Romeo klubas | Alfa Romeo GT Diavolo Rosso | 291 | 09:17:23.70 | 25 ratai |
4 | 22 | 222 | VW New Beetle RSI | 289 | 09:17:04.45 | 27 ratai |
5 | 88 | Automanai | Honda Integra | 268 | 09:16:39.85 | 48 ratai |
6 | 50 | RS Service Team | Renault Clio V6 Trophy | 254 | 09:17:26.76 | 62 ratai |
A3000+ | ||||||
1 | 8 | Liq Moly Racing Team Lithuania | BMW E90 edva | 309 | 09:17:23.12 | |
2 | 33 | Prie kavos - Boso Racing Team | BMW M3 | 285 | 09:17:17.17 | 24 ratai |
3 | 99 | AEGN Engineering | Subaru Impreza | 276 | 09:18:47.36 | 33 ratai |
4 | 19 | Viptuning | BMW E90 | 265 | 09:17:49.53 | 44 ratai |
5 | 30 | Techninis Projektas Racing | Mitsubishi Lancer EVO 9 | 173 | 09:16:31.49 | 136 ratai |
6 | 54 | Autoverslas | Audi A4 | 147 | 04:48:57.19 | 162 ratai |
7 | 10 | Macrofinance Racing Team | BMW M3 | 145 | 08:23:17.78 | 164 ratai |
8 | 72 | Autochemija Team | Nissan 350Z | 102 | 05:43:30.43 | 207 ratai |
D | ||||||
1 | 9 | Kaukas | VW Golf | 303 | 09:17:46.95 | |
2 | 34 | Banymotorsport | Alfa Romeo 156 | 292 | 09:16:51.87 | 11 ratų |
3 | 7 | Tygelis EVO Performance | Seat Leon | 291 | 09:17:22.54 | 12 ratų |
4 | 11 | Sparti reklama Racing Team | BMW 120d | 277 | 09:16:53.51 | 26 ratai |
5 | 47 | Autoprizme Racing | Alfa Romeo Mito | 244 | 09:16:42.07 | 59 ratai |
6 | 55 | Egliana-Supergreitis | BMW 120cd | 227 | 09:17:09.55 | 76 ratai |
7 | 27 | Varovas | Škoda Fabia | 176 | 09:18:08.58 | 127 ratai |
GT | ||||||
1 | 1 | General Financing-Autopaslauga | Porsche 911 GT3 | 334 | 09:16:30.24 | |
2 | 12 | Inter RAO Lietuva | BMW M3 | 321 | 09:17:20.17 | 13 ratų |
3 | 96 | PBS | Lexus IS-F | 293 | 09:17:45.40 | 41 ratas |
4 | 45 | BRUM BRUM Sport | BMW M3 | 281 | 09:18:24.86 | 53 ratai |
5 | 77 | Premia BTL Racing | BTL Supirkimas24.lt | 272 | 09:18:01.74 | 62 ratai |
X1 | ||||||
1 | 21 | Mojo Lounge Racing | BMW M3 Silhouette | 334 | 09:17:05.60 | |
2 | 68 | Daumantu-Hoptrans | Porsche 968 EBR | 304 | 09:17:38.19 | 30 ratų |
3 | 4 | AutoABC-SGR | VAZ 2104 | 253 | 09:17:30.29 | 81 ratas |
4 | 36 | Finance group - GSR | GSR Radical - SR5 | 214 | 06:15:21.08 | 120 ratų |
5 | 2 | BarBará-Bauer Team | Algirdai Aquila SR1 | 191 | 06:17:57.71 | 143 ratai |
6 | 24 | Pinigine.lt-e100 racing | Spire GTR | 160 | 05:09:09.44 | 174 ratai |